X

יתרונותיו של הדק הסינטטי

עץ הוא ללא ספק חומר נפלא, הוא בעל מראה ייחודי ומגוון תכונות נוספות המקנות לאלמנטים הבנויים ממנו נוכחות מרשימה והשפעה ניכרת על עיצוב החלל בו הם מוצבים, בין אם בין כתליו של מבנה או באזור פתוח.


בעבר השימוש בעץ היה נפוץ בהרבה מאשר בימינו אנו, פשוט מפני שלא היו לו חלופות. אולם מאז הופעתם של חומרי גלם מודרניים (זכוכית, לבנים, קרמיקה, בטון ועוד) קטן היקף השימוש בעץ בבניה עד כי כיום, למעט במבנים שייחודם הוא שהם עשויים עץ, בקתות נופש ("צימרים") למשל, עץ משמש להקמת אלמנטים שבכוחם לתרום לעיצוב תוך שהם שומרים על מידה ראויה של פרקטיות. 


כך ניתן למצוא מדרגות עץ, רצפות פרקט עץ, קירות בחיפוי סרגלי עץ, פרגולות מעץ מוצרי הצללה ועוד. בשל היותו חומר טבעי, ישנם סוגי עץ שונים שלכל אחד מהם תכונות האופייניות לו, ישנם עצים בעלי קשיות גבוהה (האיפאה למשל) המקנה להם עמידות גבוהה והופכת אותם מתאימים במיוחד לבניית דקים, ישנם עצים שהמראה שלהם נחשב יוקרתי במיוחד (הטיק למשל), ישנם מי שנחשבים מתאימים לאקלים הישראלי (כגון האורן שהוא גם נוח מאוד לעבודה).

יתרונותיו וחסרונותיו של הדק הסינטטי

לכל סוג עץ גם חסרונות שיש להתחשב בהם, ייתכן שהם דורשים תחזוקה רבה יחסית, שמדובר בחומר גלם שמחירו גבוה ועוד. לאור חסרונות אלה אין פלא כי יש מי שעמלים על פיתוח חומרים סינטטיים דמויי עץ אשר יהיו נוחים לעבודה, עמידים ולא יקרים (לפחות ביחס לסוגי עץ מסוימים).


כך ניתן למצוא כיום רצפות פרקט העשויות מלוחות חומר מתועש משבבי עץ דחוס ויצוק בחומר פולימרי וכך גם ניתן למצוא דקים הבנויים מלוחות חומר סינטטי שעל צידם העליון הדפס המשווה להם מראה אותנטי של עץ. לדק הסינטטי יתרונות רבים מעצם פיתוחו של החומר שנועד להתחרות בפופולריות של העץ ולספק מענה נוח יותר. 


כך למשל דקים כאלה נחשבים עמידים מאוד, הם אינם סובלים מפגעי מזג האוויר כפי שקורה לאורך הזמן עם מרבית הדקים העשויים עץ טבעי. אלו אמנם ניתנים לחידוש באמצעות ליטוש ויישום גימור מחדש אולם אין ספק שיש יתרון גדול בייתור הצורך בטיפולים תקופתיים כגון אלה.


הימנעו מפסילת האפשרות על הסף

הלוחות הסינטטיים המשמשים לבניית דקים מיוצרים כך שקל יהיה להרכיבם זה אל זה וכן שניתן יהיה לקבעם אל תשתית פשוטה להקמה. יש מי שטוענים כי מראה הדפס העץ שעליהם אינו יכול להשוות למראה עץ טבעי ולפיכך לא ניתן להשיג את מלוא האפקט שיוצר משטח עץ נרחב, אולם קיימים היום דגמים יוקרתיים ואיכותיים שמראיהם משתלב ומתחרה בכל סוג עץ, כולל במבנים בהם מיושם חיפוי קירות חוץ בעץ טבעי בצמוד לדק. 


מי ששוקלים להקים דק בגינה מומלץ שישקלו גם את האפשרות לבחור בדק מחומר סינטטי.יש הנרתעים מכך ונוטים לפסול אפשרות זו על הסף משום שהם חשים שיעדיפו מראה ומגע של עץ טבעי, אך לרוב הרתיעה נובעת מחוסר בידע וחוסר היכרות עם החומר, ובוודאי עם עיצובם המרהיב של דקים שניתן למצוא היום אצל המתמחים. 

כשמתיישבים בפינת הישיבה לגינה, לא שמים לב כל כך להבדל בין הסינטטי לטבעי בגלל איכותו והמראה המאוד דומה.

דק סינטטי הוא תוספת נאה לגינה, יש מי שבוחרים להקימם חשופים ויש מי שבונים דקים תחת פרגולות העשויות עץ. גם כשמדובר באפשרות השנייה, בה נדרש הדק להיות מוצב בסמיכות לעץ טבעי, ניתן לבחור מבין מגוון ההדפסים המופיעים על הלוחות הסינטטיים כזה המשתלב בהרמוניה עם העץ.

אין ספק כי כבודם של דקים מעץ במקומו מונח אולם לקוחות אשר בחרו כבר בהקמת דק מחומר שתוכנן במיוחד למטרה זו, שהעבודה עמו נוחה, תחזוקתו פשוטה ועמידותו גבוהה מפני מזג אוויר ובפני שימוש שוחק כאחד – מדווחים כי הם מתענגים על המשטח המעטר את גינתם ולא היו בוחרים אחרת. 


כרטיסים נתמכים
תשלום מאובטח